HORDA
Taureni
Taureni jsou obrovští, jako zvířata vypadající tvorové, kteří žijí na trávou pokrytých neúrodných pláních středního Kalimdoru. Žijí pro službu přírodě, pro udržování rovnováhy mezi živly a zemí. Jako protiklad svým obrovským postavám a hrubé síle si Taureni vytvořili pozoruhodné klidné, kmenové společenství. Jak se však Taureni stanou součástí konfliktu, jsou neúprosnými protivníky, kteří využívají celou svou sílu a hmotnost na rozmáčknutí svého protivníka svými kopyty. Pod vedením svého starobylého vůdce Cairna Bloodhoofa se Taureni během invaze Burning Legion spojili s Orki, tyto dvě rasy jsou pevnými spojenci. Tak jako Orkové i Taureni bojují o udržení svých tradic a vznešené identity.Classy: Warrior, Shaman, Hunter, Druid
Frakce: Horda
Vládce: Cairne Bloodhoof
Dopravní zvíře: Kodobeast 40lvl/60lvl
Počáteční lokace: Mulgore
Hlavní město: Thunder Bluff
War Stomp:
Aktivováním omráčí v boji protivníka.
Endurance:
Zvýšena maximální hodnota zdraví (hitpointů).
Cultivation:
Přidán bonus k povolání Bylinkář (Herbalist).
Nature Resistance:
Zvyšuje resistenci proti přírodě.
Trolové
Zlomyslní Jungle Trolové, kteří obývají mnohé ostrovy South Seas (Jižních moří) jsou známi svoji krutostí a temnou mystikou. Jsou lstiví, barbarští a pověrčiví a v jejich srdcích vře nenávist proti všem ostatním rasám.Jeden kmen byl však přinucen ovládnout svoje předsudky po tom, jak se střetl s Thrallom, Orským Warchiefom a jeho mocnou Hordou. Trollové z Darkspear trkne, dlouhé roky odloučení od jejich domoviny v Stranglethorn Vale byli téměř zničeni skupinou Muflíků, ale Thrall a jeho Horda jich zachránili. Vděční Trollové potom přísahali, že budou navždy spojenci Hordy.
Vede jich vychytralý Shadow Hunter Vol'Jin a Darkspearstí. Trollové dnes žijí v Drotaru spolu se svými Orkskými spojenci. Jejich dědina, nazvaná po padlém vůdcovi kmene Sen'Jinovi se rozkládá na východním výběžku drsné, kamenité krajiny. Darkspear tribe má vliv i na velkou část nedalekých džunglí Echo Isles.
Jako součástí hordy, Trollové rozšířili svou loajálnost i na mocné Taureny, ale vůči manipulátorům v podobě Forsakena projevují velkou nedůvěru, protože věří že, nemrtví šíří v řadách spojenců jen neštěstí a vyvolávají spory.
Classy: Warrior, Hunter, Shaman, Rogue, Priest, Mage
Frakce: Horda
Vládce: Vol'jin
Dopravní zvíře: Ještěr 40lvl/60lvl
Počáteční lokace: Durotar
Hlavní město: Orgrimmar
Berserking:
Aktivováním po utrpění zranění se zvýší rychlost útoků zblízka a kouzlení.
Regeneration:
Zvyšuje rychlost obnovy hitpointů.
Beast Slaying:
Bonus k damage proti nestvůrám typu Beast (zvíře).
Throwing Specialization:
Zlepšuje schopnost boje s vrhacími zbraněmi.
Orkové
Orkové jsou mocnou, čestnou rasou. Všeobecně se o nich ví, že jsou hloupí, brutální a suroví, bez špetky lidskosti či sympatie pro ostatní rasy. Jejich původ je z pekelného světa Draenoru. Do království Stormwindu se dostali dimensionální bránou známou jako DArk Portál a byli přinuceni vést válku z Humany. I když o tom téměř nikdo neví, Orkové si na Draenore kdysi vybudovali hrdou, šamanistickou společnost. Pak jich však Burning Legion zkazila a využila jako figurky ve své invazi do Azerothu. Orkům se ale podařilo vzbouřit a nakonec se jim podařilo naklonit misku vah na svoji stranu a proti svým démonickým pánům. Vedeni mladým vůdcem, Thrallem si Orkové znovu získávali svou čest a chtějí jen získat své právo na život v cizí krajině.Classy: Warrior, Shaman, Hunter, Warlock, Rogue
Frakce: Horda
Vládce: Thrall - Náčelník
Dopravní zvíře: Vlk
Počáteční lokace: Valley of Trials (Durotar)
Hlavní město: Origmar
Blood Fury:
Aktivováním zvýší hráči sílu.
Hardiness:
Zvyšuje resistenci proti efektům omráčení a povalení (stun a knockout).
Command:
Zvýšená damage způsobená útokem zblízka zvířecího společníka (pet).
Axe Specialization:
Zlepšuje schopnost boje se sekerami.
Krvaví Elfové
Téměř 7.000 let Vysocí Elfové obdělávali jejich zářící, kouzelné království, ukryti hluboko v lesích severního Lordaeronu. Ale před pěti lety Pohroma Nemrtvých vpadla do Quel’thalasu a dovedla Elfy na pokraj zhouby. Vedeni zlým Nemrtvým Rytířem Arthasem, Pohroma zničila Sluneční studnu, čím oddělila Elfy od zdroje jejich tajemné magie. Přestože jizvy, které po sobě Pohroma zanechala jsou patrné, zbylí Elfové se spojili dohromady a převzali zpět velkou část své domoviny. Nazývajíc se Krvaví Elfové, tito chmurní přeživší se zavázali k znovuzískání jejich nesmírných sil, které kdysi ovládali. Inspirovaní jejich milovaným vůdcem Kael’thasem Sunstriderem, Krvaví Elfové hledají nové zdroje magie a prostředky, které potřebují k obraně proti neumírajícím hrůzám Pohromy.Classy: Warrior, Mage, Warlock, Paladin, Priest, Rogue
Frakce: Horda
Vládce: Lor'themar Theron
Dopravní zvíře: Hawkstrider 40lvl/60lvl
Počáteční lokace: Eversong Woods
Hlavní město: Silvermoon
Arcane Affinity:
+10 k profesi Enchanting.
Arcane Torrent:
Zabrání všem nepřátelům ve vzdálonosti 8 yardů v kouzlení na 2 vteřiny. Taky získáte 16 many (zvyšuje se s levelem, rogue získává 20 energy) za každý uložený Mana Tap efekt.
Magic Resistance:
+5 ke všem odolnostem proti magii.
Mana Tap:
Vysaje 53 many (zvyšuje se s levelem) a dá Vám Mana Tap efektt na 10minut, můžete mít na sobě maximálně 3 Mana Tap efekty najednou.
Noční Elfové
Samotářská rasa Nočních Elfů se jako první probudila do světa Warcraftu. Tyto nesmrtelné bytosti, pohybující se ve stínech, studovaly jako první magii a vypustily ji do světa deset tisíc let před Warcraftem 1. Svým nezodpovědným plýtváním magií, přivolaly na svět Burning Legion, což vedlo ke katastrofické vojně mezi dvěma gigantickými rasami. Night Elfům se horko těžko povedlo vyhnat Legion ze světa, ale jejich podivuhodná domovina byla zničena a zaplavena vodou. Od té doby Noční Elfové odmítají používat manu ze strachu před návratem Burning Legion, naučili se však umění druidizmu. Night Elfové se uzavřeli před ostatním světem a zůstali skryti na vrcholu své svaté hory Mount Hyjal po tisíce let. Jako rasa jsou čestní a spravedliví, k nižším rasám jsou nedůvěřiví. Jsou od přírody noční rasou a jejich síly často vyvolávají jistou nedůvěru, jakou i oni mají ke svým smrtelným sousedům. V boji využívají svou rychlost a bystrost, zabíjejí rychle a využívají tmu, aby se skryli a počkali na svoji oběť. Vypadají křehce, ale představují sílu, s kterou je třeba počítat.Classy: Warrior, Hunter, Druid, Priest, Rogue
Frakce: Aliancia
Vládce: Tyrande Whisperwind
Dopravní zvíře: Šavlozubá kočka 40lvl/60lv
Počáteční lokace: Teldrassil
Hlavní město: Darnassus
Shadowmeld:
Aktivováním mimo boj a pohyb (tj. na místě) vstoupí hráč do neviditelného (stealth) módu.
Quickness:
Zvyšuje šanci Dodge (uhnutí ráně během boje).
Wisp Spirit:
Po smrti se hráč stane Wispou, jež má rychlejší pohyb než duchové ostatních ras.
Nature Resistance:
Trpaslíci
Pokojní Dwarfové z Ironforgu jsou starobylou rasou robustníh humanoidů, kteří žijí pod zasněženými horami Khaz Modanu. Trpaslíci jsou už od nepaměti spojenci s lidmi a ještě i dneska si rádi vychutnají boj a ještě radši o něm povídají historky. V minulosti Dwarfové málokdy opustili bezpečnost svých horských pevností. Ale když se rozzvoní zvon vyzývající k boji, odhodlaně obrňují své přátele a spojence s nepřekonatelnou odvahou a udatností. Na základě čerstvého objevu, který odhalil částečky jejich minulosti, podstoupili pozoruhodnou přeměnu. Objev je přesvědčil, že byli vytvořeni mocnými Titany z kamene, když byl svět ještě mladý. Cítí, že jejich osud je v hledání dalších známek a důkazů o jejich tajemném dědictví a objevení skrytých poselství Titanů. Trpaslíci poslali své průzkumníky do všech koutů světa a doufají, že tito přinesou víc světla do jejich skrytých místností. Jejich cesty vedly k vytvoření mnohých Dwarfských výkopových oblastí, z kterých některé slouží jako pevnosti a některé jako lovecká oblast pro nepřítele Trpaslíků jako takových.
V boji jsou známí svoji obrovskými bojovnými sekyrami a jejich touhou po boji. Ikdyž jejich malé, statné těla je staví do nevýhodné pozice, vyrovnají to svými velkými sekyrami a svými dokonalými bojovými schopnostmi.
Classy: Warrior, Hunter, Paladin, Priest, Rogue
Frakce: Aliancia
Vládce: Král Magni Bronzebeard
Dopravní zvíře: Válečný Beran 40lvl/60lv
Počáteční lokace: Anvil Marr
Hlavní město: Ironforge
Stoneform:
Aktivováním získá hráč imunitu vůči jedům, nemocem a krvácení.
Gun Specialization:
Zlepšuje schopnost střelby z palných zbraní.
Frost Resistance:
Zvyšuje resistenci proti chladu.
Find Treasure:
Po aktivování se zobrazují na minimapě truhly s poklady. Trvá dokud není deaktivováno a nemá žádný cooldown.
Gnómové
Excentričtí, často brilantní Gnomové jsou jednou z nejzvláštnějších ras světa. Je zázrak, že při tom, jak jsou posedli vyvíjením nové technologie a záhadných zázraků inženýrství, mají čas i na rozšiřování svých řad.Gnómové žijí prosperující životy v přetechnizovaném městě Gnomeregan a sdílejí zdroje zalesněných Dun Moroghských vrchů se svými trpasličími příbuznými. I když Dwarfové z Ironforgu mají taky přirozený vztah k technologii a inženýrství, jsou to právě gnómové, kteří vymýšlejí klíčové, vizionářské návrhy všelijakých dwarfských zbraní a parních vozidel.
Gnómové po čas Druhé Vojny bojovali po boku Aliance, po čase nedávné invaze Burning Legion na Azeroth však překvapivě odmítli poslat svým spojencům své bojovníky, protože poskytli jinou pomoc. Jejich zbraně pomohly při naklonění misky vah na stranu Aliance. Dwarfové a Humani však byli Gnómským rozhodnutím o odmítnutí pomoci nepříjemně zaskočení.
Po skončení vojny Aliance objevila pravý důvod, kvůli kterému nemohla poslat ani jednoho ze svých statečných bojovníků. Z útrob země vzešla starobylá krvelačná hrozba a napadla Gnomeregan. Vzhledem k tomu, že Gnomové věděli, že prioritou jejich spojenců bylo poražení Burning Legion, rozhodli se ubránit sami. Ze všech sil se snažili zachránit svoje milované město a bojovali mimořádně udatně, nedokázali však zabránit tomu, aby o město nenávratně přišli.
Téměř půlka gnómské rasy byla po pádu Gnomereganu vyhlazena. Ti, kteří přežili utekli do bezpečí dwarvské pevnosti Ironforge. Znovu se zavázali pomoct Alianci a strávili celý čas vyvíjením strategie a zbraní, které jim pomohly znovu získat svoje zpustošené město a přinést svým lidem světlejší budoucnost.
Classy: Warrior, Mage, Warlock, Rogue
Frakce: Aliancia
Vládce: Gelbin Mekkatorque
Dopravní zvíře: Robo-pštros 40lvl/60lvl
Počáteční lokace: Coldridge Valley
Hlavní město: Ironforge
Escape Artist:
Aktivováním se hráč dostane z chyceni v pasti nebo kořenu (Snare a Root efekty).
Expansive Mind:
Zvyšuje inteligenci.
Arcane Resistance:
Zvyšuje resistenci proti arkánní magii.
Engineering Specialization:
Přidává bonus k povolání Inženýr
Draenei
Před jedním měsícem hrozná exploze roztrhla nebesa severního Kalimdoru, v tom okamžiku se velká loď Exodar zřítila z oblohy a roztříštila se o povrch světa Azeroth. Vznešení Draeneiové odlétli ze zpustošeného světa jménem Outland na mezidimenzionální lodi jménem Exodar, aby našli pomoc. Inspirovaní příběhy hrdinské aliance která se spojila proti síle Plamenné Legie, Draeneiové je přišli požádat o pomoc při znovuzískání jejich zničené domoviny, Outlandu doufajíc v získání nových spojenců v souboji s Plamennou Legií, díky kterým by se jim mohlo povést konečně udělat přítrž ohavné plamenné výpravě. Ozbrojeni jen odvahou, a jejich neotřesitelnou vírou v dobro, Draeneivové doufají v nalezení spojence.
Classy: Warrior, Hunter, Shaman, Rogue, Priest, Mage
Frakce: Aliance
Vládce: Velen
Dopravní zvíře: Elekk 40lvl/60lvl
Počáteční lokace: Ammen Vale
Hlavní město: Exodar
Gemcuting:
+5 k profesi Jewelcrafting.
Gift of The Naaru:
Vyléčí cíl za 65 (zvyšuje se s levelem) životů za 15 vteřin.
Inspiring Presence:
Zvyšuje šanci na zásah kouzlem o 1% Vám a vašim spoluhráčům ve vzdálenosti 30 yardů.
Shadow Ressistance:
+10 k resistenci proti stínové magii.
Lidé
Lidé ze Stormwindu jsou houževnatým národem, který přežil invazi barbarských Orků během první vojny. Přes druhou vojnu se armády Stormwindu spojily do Aliance, aby znovu získaly svou vlast - Azeroth. Po úspěchu v druhé vojně byl Stormwind znovu vybudovaný a civilizace lidí začala v jižních krajích znovu rozkvétat. Po nedávné invazi Burning Legion, která nechala severní království Lordaeron v ruinách, je Stormwind posledním útočištěm lidské civilizace. Legendární hrdinové sir Lothar a král Llanda jsou obránci Stormwindu a považováni za jedny z nejlepších bojovníků kraje. Odhodlaně si plní své povinnosti - zachovávat čest a sílu lidské rasy v neustále temnějším světě.Jsou vznešenou, dobře známou a celkem běžnou rasou. Humani byli vždy známi svoji obranou při první i druhé vojně proti Orkům. Ve světě Warcraftu vždy žili na kontinentě Azeroth. Nyní se rozšířili i do Lordaeronu. V druhé vojně proti Burning Legion, ztratili svého krále a také svého prince Arthase, který propadl temným silám.
Classy: Warrior, Mage, Warlock, Paladin, Priest, Rogue
Frakce: Aliance
Vládce: Král Anduin Wrynn
Dopravní zvíře: Kůň 40lvl/60lvl
Počáteční lokace: Nortshire
Hlavní město: Stormwind
Perception:
Aktivováním se zvýší dosah detekce neviditelnosti (stealth).
Human Spirit:
Zlepšuje ducha (zvyšuje primární schopnost Spirit).
Diplomacy:
Bonus k získávání popularity ve frakci.
Swords Specialization:
Zlepšuje schopnost boje s meči.
Mace Specialization:
Zlepšuje schopnost boje s kladivy.